Drie jaar geleden kocht ik een Logitech Mouseman Cordless, een draadloze èn optische muis in één! Logitech was er anno 2001 in geslaagd die twee functies te combineren met een aanvaardbaar energieverbruik, zodat de muis nog steeds op batterijen kon werken, iets waar andere fabrikanten nog geen oplossing voor hadden.... Apetrots was ik toen met mijn muisje!
Vorige week echter, gaf het ding er zomaar de brui aan (mooi oud gezegde trouwens). Een beweging met de muis resulteerde in een cursor die ongeveer 24.782 keer over het scherm bewoog en knoppen die nergens meer op reageerden.
Als IT-er waakte ik er natuurlijk voor om in de software-valkuil te trappen: mensen geven heel vaak de hardware de schuld van een probleem dat door software (driver!) veroorzaakt wordt. Kruislings testen is dan de enige remedie: een andere draadloze Logitech-muis deed het op mijn PC prima en de verdachte muis deed het op een andere PC onveranderd slecht; het ding was dus echt defect!
Nou had ik ooit eens gelezen, dat Logitech 5 jaar garantie op haar produkten geeft. Ik dus even bellen met Logitech Support Nederland, tel. 010-243 88 98.
De vriendelijke medewerker aan de andere kant van de lijn had al snel door dat ik de juiste diagnose gesteld had en vroeg mij -als bewijs van aankoop- het batterijklepje aan de onderkant van de muis op te sturen naar hun hoofdkantoor in Zwitserland. Zo gezegd, zo gedaan en de volgende dag reeds (!) bezorgde de postbode een pakje met daarin een gloednieuwe Logitech Mouseman Cordless, compleet in de verpakking alsof ik 'm zojuist uit de winkel gehaald had....
DAT NOEM IK NOG EENS GARANTIE! DANKJEWEL LOGITECH! BEN ER BIJZONDER BLIJ MEE!
De dingen van de dag die me storen of plezieren, dan wel mijn wenkbrauwen doen fronsen... Reageer gerust!
1 opmerking:
Hoi Ron,
Gelukkig had dit muisje voor jou geen staartje.....:D
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.