vrijdag 4 november 2005

Maxtor

Ondanks dat ik de laatste tijd toch wel heel erg regelmatig pc'tjes zie met een defecte harde schijf van het merk Maxtor, is de service van het bedrijf werkelijk subliem te noemen.
Ik heb hier een 60 Gb schijf met kuren en het diagnoseprogramma van Maxtor meldt keurig dat de drive niet betrouwbaar is en vervangen moet worden. Op de site van Maxtor het serienummer ingetikt en shit! De garantietermijn van drie jaar was gisteren afgelopen.... Er eventjes een zielig mailtje naar Maxtor aan gewaagd dat dit toch wel erg sneu voor mij is en kreeg ik zowaar een bericht terug met de mededeling dat Maxtor juist voor dit soort zielige gevallen altijd een uitlooptijd van 30 dagen extra na de officiƫle garantietermijn hanteert! Daarna de "advanced replacement procedure" gevolgd, wat inhoudt dat Maxtor mij binnen 5 dagen een nieuwe harddisk stuurt en dat ik binnen 30 dagen de defecte schijf in dezelfde verpakking naar hun terugstuur. Het brengen van de schijf gebeurt gratis door UPS en na een telefoontje mijnerzijds komt UPS het pakje met de oude schijf ook weer gratis halen!
En zo heb ik dan weer een nieuwe schijf en kost het helemaal niks. Kijk en dat vind ik nou nog eens service met een grote S!
O ja, ik had nog eventjes met hun servicenummer in Ierland gebeld. Wel lekker via 1601 hoor, waar een belletje naar Ierland overdag slechts 4 centjes per minuut kost... Gesprekje van 10 minuten kost dan 46 (inclusief starttarief) cent en dat was alleszins de moeite waard dus... (www.bel1601.nl)

2 opmerkingen:

Margreet zei

Ha Ron, sommige mensen zijn voor het geluk geluk geboren toch? :D . Gefeliciteerd met deze aardige mazzel. Als ik heel zielig doe kom je dan?
Fijn weekeinde gewenst door Margreet. ;)

Eduardo zei

Netjes hoor, daar kunnen heel wat "dubieuse ondernemens" een voorbeeld aan nemen....

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.