woensdag 23 mei 2007

de geeuw van de leeuw

En jawel, ook good old Postbankleeuw gaat een spuitje krijgen. "In laten slapen" noemt de dierenarts dat vaak verzachtend... Een laatste geeuw en hij is niet meer.
OK, ik ben in het verleden wel eens boos geweest op de Postbank, maar dit hebben ze toch niet verdiend.... Een oer-hollands produkt, de no-nonsens bank, de postcheque en girodienst van weleer....
Lees hier waarom deze stap door hen die er verstand van hebben, met argusogen bekeken wordt; de marketingblunder van het jaar wordt het nu al genoemd....
Citaatje: Het schrappen van een ijzersterk merk als Postbank is echter niet zonder risico. De Postbank wordt door vriend en vijand geassocieerd met een eenvoudig maar eerlijk product voor een redelijke prijs. Solide 'doe het zelf bankieren' zonder franje. ING Bank, een aanzienlijk zwakker merk, representeert meer het maatkostuum voor een kleinere doelgroep.

2 opmerkingen:

Eduardo zei

Tja, alles onder het mom van "de macht van het kapitaal"...:-(

Clemens zei

Globalisering. Er verdwijnen in rap tempo veel Nederlandse bedrijven van naam. Nog even en we zijn een armlastige provincie in Europa waar de burgers driekwart van hun tijd in de file staan. De tekst "Politie" wordt vervangen door "Veldwachter" . zodat je na de vakantie weet dat je de voormalige Nederlandse grens gepasseerd bent.

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.