woensdag 24 maart 2010

reclamejuweeltjes

Febowagen Verdopt Ik heb altijd al een zwak gehad voor spitsvondige reclame-uitingen. Knappe spotjes op tv waar mensen over praten en blikvangers waar je even bij stil staat en over nadenkt. Het zijn vaak ware meesterstukjes die je tegenkomt en de creativiteit spat er soms echt vanaf.
Bijgaand een foto van een poster bij de drogist hier in de buurt. Je denkt eerst 'wat staat daar nou' en later realiseer je je dat 't om neusdruppels gaat. Naar die FEBO-vrachtwagen was ik al enige tijd op jacht... Kan me voorstellen dat je trek in een kroketje krijgt als je er achter rijdt, geweldig bedacht! Zo moet ik ook altijd nog eens de Hunkemöller vrachtwagen in mijn vizier krijgen.... De kenners weten wat ik bedoel  :-)   Wordt vervolgd dus!

4 opmerkingen:

Eduardo zei

Inderdaad erg goed, net als de acties van het reklameburo van Albert Heijn van de laatste jaren....Geweldige creatie, die bedrijfsleider....;-)

Clemens zei

In een hongerige bui ben ik eens 4 kilometer achter die luikjes van Febo aan blijven fietsen.Ik heb eigenlijk een bloedhekel aan reclame en ben van mening dat een fabrikant zich hiermee kan onderscheiden, maar als break in een film, voetbalwedstijd op tv of tijdens een radiouitzending ga ik op tilt. Natuurlijk zijn er kroonjuweeltjes bij, maar ik kom helemaal tot rust als ik niet wordt lastig gevallen met die bende. Op plek 2 van ergernissen staan bij mij de weerberichten en filemeldingen. Voegen met zijn allen geen moer toe, als je dit ook in tekstformaat op televisie of op je navigator krijgt aangeboden. Zogenaamde leukigheid om het op een andere manier te brengen doet mijn maag helemaal 4 keer omdraaien. Gewoon die muziek, nieuwsberichten, films lekker door laten spelen zonder al die onnodige ergernissen tussendoor.
Meer passieve reclame op auto's gevels e.d doen misschien het straatbeeld geweld aan, maar leveren mij niet zoveel ergernis op.

Rik zei

Het woord reclame heeft volgens die Dikke van Dale twee betekenissen.

A. Het geheel van middelen die men inzet om de verkoop te bevorderen, aanhangers te werven enz. enz.
B. Het terug halen van een bezwaar of klacht. Echter speelt dit punt even niet mee in deze reactie.

Nu weet ik als commerciële vogel heel best hoe belangrijk de rol is, inzake het promoten van een product, bedrijf of iets anders.
Toch ga ik mee in de irritatie gevoelens van Clemens betreft het onderbreken van een programma(s) c.q. film(s) op televisie. Zo ook op je geliefde omroep. Net op een opwindend moment opnieuw zo’n storende interruptie. Arghhhhh! Aardig is wel om te vermelden dat Radio Veronica er aan het begin van de zestiger jaren mee begonnen is en dat heden ten dage dit eigenlijk nog steeds zo bestaat.

Maar beste mensen zonder het te bevorderen o.a. in de media vaart niets wel. Het dient immers onder de aandacht van de aanstaande koper gebracht worden om het een succes te laten worden. Minimaal moet de fabrikant/leverancier/groothandel etc etc. er de kost eraan kunnen verdienen.

Topper is op dit moment natuurlijk onze grootgrutter: Albert Heijn. Een aantal jaren geleden bijna kapot door een onbetrouwbaar management. Vandaag weer helemaal terug en hard op weg op een monopolist te worden?

Clemens zei

Ik neem enkele woorden terug van mij reactie op de reclameboodschappen. Van Ron kreeg ik een wervend berichtje om niet te veel paaseieren te consumeren. Ik weet niet of Ron de bunny op de foto met borsten gelijk paaseieren naar andere liefhebbers heeft gemaild, maar ik ben beide paasdagen op en rond de Warmoestraat gaan shoppen om 2 van de aangeboden eieren te kunnen bemachtigen. Helaas, zo'n reclame beloofd vaak meer dan in de praktijk waargemaakt kan worden.
Desalniettemin is deze liefhebber van de door Ron aangeboden eieren om de wervende tekst en foto afgevlogen.

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.