Trouwe lezeres Marion zond onderstaande grap in. Bedankt Marion, hij is erg leuk!
Twee dames van 80 jaar (Bep en Truus), zitten sinds de aankoop van een tweedehands auto elke ochtend tussen 11.00 en 13.00 uur in dat autootje. Op zichzelf niets bijzonders, maar zij starten het ding nooit en rijden er helemaal niet mee. Na twee maanden vond de overbuurman het welletjes en wilde er het fijne weten, van dat bizarre ritueel. De stoute schoenen aangetrokken en op Bep en Truus afgestapt toen zij weer in hun autootje zaten. 'Goedemorgen Bep en Truus, hoe gaat het met jullie? En uhh..., vertellen jullie eens wat jullie nu elke dag in deze auto doen zonder weg te rijden?
Met wat rode koontjes en verhoogd stemmetje antwoordde Truus: Nou ja, het zit zo: 'Wij hebben heel vaak gehoord, dat als je een tweedehands auto koopt dat je genaaid wordt. Nou en daar wachten we nu op!
De dingen van de dag die me storen of plezieren, dan wel mijn wenkbrauwen doen fronsen... Reageer gerust!
1 opmerking:
Beste mejuffrouw Marion neemt u mij niet kwalijk maar, Mmm!, nou nee ik vind deze mop niet echt de dijenkletser van de week. Bovendien is deze bak voor mij gevoel al ver over de houdbaarheidsdatum heen. Desalniettemin voor de liefhebber waarschijnlijk helemaal geweldig. Wat mijn autoverkopers-hart wel weer verheugd is de afbeelding van de Citroen 2CV oftewel de lelijke eend. Als leerling-vertegenwoordiger in de showroom van Citroen Hilversum te Kerkelandelanden, daar waar mijn moeder met mij als baby liep in de wandelwagen toen het nog een uigestrekte heide was. Later in het hoofdkantoor op het Stadionplein te Amsterdam waar het ook hier mijn taak was zoveel mogelijk Deux Chevauxs aan de particulier te slijten. Om de verkoop (2CV) te stimuleren werden er campagnes verzonnen. Diegene die het meest succes gaf was de actie: FL. 2.000,00 aan inruilprijs ongeacht de staat van het voertuig bij aankoop van een nieuwe Eend. Voorwaarde was echter wel dat de inruilautomobiel wel drie maanden in het bezit moest zijn. Aan te tonen middels het kentekenbewijs. Wat voor een wrakken wij toen binnen kregen mag Joost weten maar de orderportefeuille met nieuwe voertuigen was goed gevuld en de directie in Parijs, dik tevreden. Helaas stopte het in 1990 allemaal want na 45 jaar productie hield deze beroemde voiture op met bestaan.
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.