Zoals beloofd even een update van hoe het afgelopen is met het overstappen van KPN naar Hollands Nieuwe. Een vervolg dus op dit▼artikel.
Nou, ik mag wel zeggen dat alles naar wens verlopen is. Op 8 juni hebben we voor het eerst de simkaart in het toestel van mijn vrouw gedaan. Omdat de portering van het nummer nog niet geschied was, hebben we het oude nummer doorgeschakeld naar het (tijdelijke) nieuwe nummer van Hollands Nieuwe. Op deze manier was ze dus toch bereikbaar, maar maakte al wel gebruik van het nieuwe abonnement.
Het instellen van het mobiele 3G-internet was even puzzelen, maar dat kwam meer omdat ik dacht dit varkentje wel even snel te kunnen te wassen, terwijl ik eigenlijk de bijgeleverde handleiding een minuutje had moeten raadplegen...
En toen was daar: mobiel dataverkeer. Op het moment dat de wifi buiten bereik is, wordt er automatisch overgeschakeld op 3G oftewel het Universal Mobile Telecommunications System, kortweg: UMTS.
Op 17 juni werd het oude nummer overgezet. Dit ging probleemloos, helemaal niets van gemerkt.
Nu nog even afwachten of we ook in het buitenland toegang tot het netwerk van de 'roaming-partners' van HN hebben en, hoewel veel minder belangrijk, of we daar ook kunnen internetten. Nou ja, internetten... even snel de mail checken en even wat Whatsappie's, dan houdt het wel op met 54 cent per Megabyte, vind ik.... Aangename bijkomstigheid: al die kosten worden bij HN uit de reguliere bundel betaald, dus geen verrassingen achteraf. En als de bundel op is, dan is ie ook echt op en kun je niets meer. Je wordt wel bijtijds gewaarschuwd en je kunt dan door middel van een sms een bedrag van 5 of 10 of 20 euro aan 'bel/sms/internet-tegoed' bijkopen▼. Wordt het weer een soort prepaid-systeem... ;-)
Kortom: het is erg transparant wat ze daar bij Hollands Nieuwe doen. Baas in eigen portemonnee, zullen we maar zeggen. In augustus nogmaals een update hoe het tijdens onze vakantie in Duitsland gegaan is dus...
'Oh ja, hoe is het met het oude abonnement bij KPN afgelopen?', vroeg iemand mij. Nou, zoals ik het nu kan zien, is dat abonnement automatisch opgeheven. Ook dat is een regel die door 'Brussel' in het leven is geroepen. Ik lees er hier▼ namelijk dit over: Na het succesvol porteren wordt automatisch, nl. door het accepteren van de nummerportering door de latende operator, het contract van de nummers beĆ«indigd. Met andere woorden: het overdragen van het nummer verplicht de oude provider het contract te ontbinden. En aan het overdraagverzoek op zich kan de de provider, mits aan de voorwaarden voldaan wordt, zich niet onttrekken. Waterdicht dus.
3 opmerkingen:
Inmiddels ook voor Els een abo aangeschaft bij HN. Bewust geen toestel erbij genomen, want die betaal je i.c.m. een abo 3x terug.
Portering vindt plaats op 1 Augustus. we zijn benieuwd of dit ook probleemloos gaat.
In September gaat het HN-simmetje mee over de grens, ben dus benieuwd of dat ook probleemloos werkt.
Zo ja, dan gaat mijn T-mobile abo eraan zo gauw de opzegtermijn in zicht komt.
Allemaal best met die Hollands Nieuwe? Het zal me de r..t roesten!
Daar in tegen de Hollandse Nieuwe smaken weer heel best dit jaar.
Vers aan de kar compleet met uitjes en zuur, vreet er de vingers er bijna bij op.
Vind je dat niet zonde , Rik , zuur en uitjes bij zo,n Hollandse Nieuwe? Maar ja , smaken verschillen ! Zou toch maar een beetje op je vingers letten , die moeten nog een tijdje mee, de Hollandse Nieuwe komt volgend jaar wel terug , je vingers niet !
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.