Hier mijn ingezonden brief van 9 maart aan De Gooi en Eemlander inzake een artikel over alternatieve telefoon-aanbieders op het vaste net:
---------------------------------
Geachte redactie,
In uw editie van 8 maart vergelijkt u in een tabel de telefoontarieven van KPN, Tele2, Scarlet en EurExcel met elkaar. Wat hier opvalt, is dat bedrijven als Tele2 en Scarlet bij telefoneren naar een vaste aansluiting eigenlijk slechts marginaal goedkoper zijn dan KPN, we praten dan over een besparing van 8 tot 15%. Bij het bellen naar mobiel zie je dat beide aanbieders niet meer mee kunnen komen en dat met name Scarlet dan zelfs nog een stukje duurder is dan KPN. In het stuk wordt een mevrouw uit Eemnes geciteerd: vroeger zat ze bij KPN op vijftig euro gesprekskosten, terwijl de eerste rekening van Scarlet 12,51 euro bedroeg.... Ze vergeet hierbij, dat KPN altijd over een tijdvak van 2 maanden faktureert, terwijl de prijsstunters dat 1 of 2 keer per maand doen... De tabel in ogenschouw genomen is het onmogelijk dat deze mevrouw bij Scarlet een besparing van maar liefst 75% weet te realiseren.
De aanbieder waar zelden over gesproken wordt, maar die toch echt verreweg het goedkoopst is, is Bel1601, te bereiken op www.bel1601.nl. Gesprekken binnen Nederland op het vaste net kosten altijd een halve cent per minuut, ongeacht of dit overdag of 's avonds, danwel lokaal of nationaal is! Zij hanteren evenals KPN en Tele2 een starttarief van 5 cent per gesprek, maar dat heb je dus heel snel terugverdiend! Een gesprek van 10 minuten in de duurste categorie (buiten de regio, doordeweeks overdag) kost 44 cent bij KPN, 36 cent bij Tele2 en slechts 10 cent bij Bel1601! Kijk, dat scheelt!
De dingen van de dag die me storen of plezieren, dan wel mijn wenkbrauwen doen fronsen... Reageer gerust!
3 opmerkingen:
Goed zo Ron, schut ze maar wakker die Eikels van de G & E.
Werkelijk schokkend om te zien hoe hele volksstammen denken goedkoop uit te zijn met Bijv. Tele2. Toch de vruchten van een intensieve Tele2 reklame-campagne....
Uiteindelijk werd deze tekst op de pagina van De Ombudsman geplaatst:
Goedkoper bellen
Blaricummer Ron Wiegers reageert op een vergelijking van de telefoontarieven, onlangs in deze krant. ,,Ik miste het zeer voordelige 'Bel1601'. Een bedrijf waar ik geen enkel belang in heb, maar ik wil de lezers die tip niet onthouden. Volgens mij wordt over Bel1601, alleen te bereiken via internet op www.bel1601.nl , zelden gesproken maar is deze toch echt verreweg het goedkoopst. Je betaalt ongeacht het tijdstip zowel lokaal als nationaal maar een halve cent per minuut. Bij tien minuten bellen via KPN en Tele2 kost je dat doordeweeks overdag 44 en 36 cent, maar bij Bel1601 slechts 10 cent. Dat scheelt."
Tegenwoordig is bijna een studie nodig om wegwijs te worden in alle telefoontarieven (vast, mobiel, lokaal, regionaal, (inter)nationaal, starttarief), maar deze zogenoemde 'carrier select' lijkt inderdaad een hele goedkope. We checkten het even via de site bellen.com. 1601 Telecom heeft overigens geen helpdesk en de rekening komt ook alleen via e-mail.
Whoohaha en nu zitten we in het jaar 2006 en dan is bel 1601 kpn en tele2 geheel van de kaart geveegd.
Nu bellen we met wanadoo nu nog gratis ja u leest het goed GRATIS.
Maar per 21 februari gaat het 0,04 euro cent kosten maar dan alleen als start tarief en of ik nu een uur bel of 2 uur bel lokaal of national het blijft voor mij 0,04 euro cent.
En dan beld de kpn jou dat zij een aanbieding hebben die nog goedkoper is dan wanadoo.
En dan zeg ik tegen die mevrouw van de kpn, kan u het mij nog goedkoper aanbieden dan wat ik nu heb????
Dan vraagt het vrouwtje van de kpn wat betaald u dan voor een uur tarief zeg ik, ik betaal helemaal NIKS voor een uur tarief :D
Dan hoor ik alleen door de telefoon nog tuuuut tuuuut tuuuuuuut ha ha ha wat een schik heb ik dan weer de grote machtige kpn die het alleen macht had in de telefoon wereld waar door je als een hond werd behandeld toen er nog geen andere aanbieders waren.
Hahahahaha wat heerlijk dat dit soort bedrijven op hun platte bek vallen het zelfde geld voor nuon ook deze behandelde zijn klanten als honden en nu lopen ze te slijmen om weer hun produkt af te nemen.
Voor mijn kunnen ze aan het gas.
Nu is het de vrije keuze die iedereen kan doen, heerlijk is dat :D :P 8)
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.