donderdag 30 september 2004

Mijn Postbank... je mag 'm hebben!

Dè mislukking van deze eeuw vind ik toch wel het vorig jaar ingevoerde Girotel-online-systeem van de Postbank, door hen ook wel liefkozend "Mijn Postbank" genoemd.
Ik maak al sinds 1989 (jawel!) gebruik van het fenomeen elektronisch bankieren. In dat jaar nog met een 1200/75 baud modempje en nu dan via een breedbandverbinding.
Maar kolere zeg, wat een Spartaans systeem is dat, dat Postbank-online. Een beroerde gebruikers-interface, gigantische lange responstijden en geringe mogelijkheden om je mutaties op een later tijdstip nog eens terug te zoeken. Nee, het is er allemaal niet vriendelijker op geworden en wat baal je ervan als je op een regenachtige zondagmiddag alle moed verzameld hebt om wat overschrijvingen te doen en het systeem doodleuk meldt "dat het door een interne storing momenteel niet mogelijk is om overschrijvingen te versturen"!! En wat dan? Dan is er geen alternatief zoals vroeger..... Met het oude Girotel-offline namelijk tikte je de overschrijvingen lekker op je gemakkie op je eigen computertje en kon je verbinding maken wanneer jij dat wilde. En als Girotel niet beschikbaar was, dan probeerde je het later weer. MAAR JE KON WEL OP HET MOMENT DAT HET JOU UITKWAM DIE OVERSCHRIJVINGEN IN ZITTEN KLOPPEN! En dat is er nu niet meer bij.
Ze kunnen toch wel weer een systeem bedenken waarbij je de overschrijvingen op je eigen PC invoert en dat die dan elektronisch in één keer aangeboden worden aan de Postbank-computer? Dan begint het weer verdomd veel op Girotel-offline te lijken, hoor ik je zeggen, maar wat was daar wezenlijk anders aan? Of de data nou vanuit een bestand of vanuit een toetsenbord aangeleverd wordt? Dat zal die server bij de Postbank natuurlijk worst zijn, maar voor de gebruiker des te gemakkelijker. Postbank...... GA DAAR WAT AAN DOEN!

4 opmerkingen:

Margreet zei

Ha Ron, ik had al niets met die Postbank en als ik jou zo zie hoef ik er ook niets mee te krijgen. Gefeliciteerd met het éénjarig bestaan van je weblog. Doe zo voort, zoals de Belgen het ook al zo aardig weten te formuleren. ;)

Eduardo zei

Hoi Ron,

Ik heb t.o.v. de andere banken in tegenstelling door de vorige schrijver heel veel met de Postbank, maar op dit punt kan ik je geen ongelijk geven.
Over het algemeen vind ik de introductie van veel elektronische produkten van de Postbank in het verleden errug knullig verlopen. Zie meerdere functies van hun website. Volgens mij hebben ze bij de ontwikkelings-afdeling van hun digitale produkten een stel stagiaires zitten en geen echte professionals... :(

Collega zei

Ronnie boy (ssssssssslikk),
Je tekst "Ze kunnen toch wel weer een systeem bedenken waarbij je de overschrijvingen op je eigen PC invoert en dat die dan elektronisch in één keer aangeboden worden aan de Postbank-computer?" dat is er, nl. Girotel. Ik heb deze ervaring niet, want dit is er niet .....

Guillette zei

Hoi Ron,

Je verwoordt zo precies mijn frustraties dat ik dat even moet melden. Iemand reageert dat je dan toch nog girotel hebt, maar op window xp draait dat niet meer dus ben je afhankelijk van Mijn Postbank of Girotel on line die inderdaad absoluut niet bieden wat het gewonen girotel wel had en bovendien frustrerend vaak even niet bereikbaar zijn.

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.