Vandaag tijdens de zaterdagboodschappen weer smakelijk gelachen om hoe de doorsnee consument zich toch zo laat foppen door handige reclamejongens.
Zo zag ik vandaag een uitdeelverpakking Smoeltjes in onze supermarkt. Smoeltjes?? Ja, Smoeltjes, pietepeuterige biscuitjes in de vorm van een gezichtje. De familieverpakking bevatte 11 mini-zakjes, tesamen 274 gram biscuit, voor, schrik niet, op een cent na DRIE hele euros! Doodeenvoudige biscuitjes dus. Snel even gekeken wat een rol ouderwetse Maria biscuit van Verkade doet: 89 cent voor 200 gram koek. Kiloprijs van de Smoeltjes: 10,91 euro. Kiloprijs van de Verkade Marias: 4,45 euro. Ik meen dat ik nu twee produkten met dezelfde kwaliteit en smaak vergeleken heb. Ik zou het ook nog kunnen vergelijken met de Pally theebiscuitjes
die kosten namelijk 1,30 euro per kilo.
Moraal van dit verhaal: meneer Hellema verkoopt gebakken lucht! Qua koek krijg je heel weinig, qua verpakking heel veel! Drie redenen dus om geen Smoeltjes te kopen:
- je betaalt heel veel voor heel weinig
- kinderen snoepen toch al te veel
- de afzonderlijke mini-zakjes zijn erg milieu-belastend
Foei Hellema, wat een akelige graaiers zijn jullie. De eventueel hogere produktiekosten van de grappige koekjes zijn natuurlijk te verwaarlozen; t maakt zon machine namelijk niks uit of ie nou smoeltjes of rondjes of rechthoekjes staat te persen
A-sociaal ondernemerschap noem ik dat
(link naar dit bericht verstuurd aan info@hellema.com)
---
(link naar dit bericht verstuurd aan info@hellema.com)
2 opmerkingen:
Dir wordt in onze verder globaliserende markt gelukkig snel afgestaft. In de wat luxere supermarkten zie je het produkt veel later na introductie niet meer terug, terwijl de prijsvechters inmiddeld tal van varianten in de winkel aanbieden die slechts een fractie kosten. Leuk hoor voor pa en ma die met een jengelend kind op zoek zijn naar smoeltjes.
Aan de smaak zal het niet liggen maar consumenten zijn toch ook heel erg visueel ingesteld. Gewoon naar de Aldi en Lidl daar is je euro een daalder waard.
Ha Wieg,
Inderdaad dit riekt naar oplichting!
Weet je waar ik me ook zo verschrikkelijk aan erger dat zijn al die Engelse termen in al die reclames.
Maak voor de gein eens een foto van de reclame die hangt in het bushokje van Red Band snoepjes op de Viersloot.
Nou sorry hoor met een beetje geluk zie je 3 woorden Nederlands, bij mijn weten woon ik hier toch echt in Nederland maar ja daar pak je de mensen niet meer mee of zo???
Nee al die Engelse termen daar moeten ze eens iets aan doen! doe normaal! niet gek dat de kwaliteit van het Nederlands zo achteruit gaat.
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.