Henny Huisman heeft de Loden Leeuw van het consumentenprogramma Radar gewonnen voor het meest irritante reclamespotje (Met zn allen
, met zn allen..) op de televisie. Ja inderdaad, Henny is al enkele jaren een kwelling op de beeldbuis; Henny is ver over de uiterste houdbaarheidsdatum heen. De kijkers mochten zelf kiezen en dan snap ik dus niet dat het spotje van Spa Reine, met die vent die een glas water in zn gezicht krijgt gegooid omdat ie zichzelf zo heerlijk boven het gepeupel plaatst, de derde plaats inneemt. De man in de straat, die clochards bralt ie. Nou, als je als kijker dàt een irritant spotje vindt, dan heb je dus niet begrepen waar de verkiezing eigenlijk om gaat. Ik vind de commercial geweldig namelijk. Natuurlijk is het een lul van een vent, maar de oplossing om m een zuiverend glas water in zn bek te gooien, dat is toch werkelijk geniaal?
In de categorie tenenkrommende radiocommercials spant Carglass wat mij betreft de kroon. Dat ellenlange verhaal van zon monteur die uit de doeken gaat doen wat dat HPX2 toch een heerlijk goedje is om in je sterretje te stoppen. Met die akelig monotone stem staat ie zn bedrijf de hemel in te prijzen door te verkondigen dat een sterretje in je ruit tijdens de vakantie of in de winter altijd problemen gaat geven. Gelukkig waren we er op tijd bij en kon ik er een flinke lading HPX2 in spuiten zo gaat ie verder en kon het gezin met een gerust hart naar de wintersport vertrekken. Gadverdamme! Ik heb van een autoliefhebbende collega vernomen dat dat HPX2 (welke Carglass-monteur spreekt het in één keer foutloos uit?) op den duur tot een vieze gele plek in je ruit transformeert
Ik zal misschien op heel wat teentjes trappen, als ik zeg dat ik de laatste Centraal Beheer spotjes ook waardeloos vind. Het zijn dan wel grappige filmpjes op zich, maar de relatie met het eigenlijke produkt is totaal verdwenen. En dat moet een reclame-spotje wel in zich hebben is mijn bescheiden mening
.
Maar wat vind jij dan leuk, Ron? Nou, dat zijn bijna alle spotjes van MacDonalds, Amstel, Tempo Team, Albert Heijn en de koploper wat mij betreft: Holland Casino! Speltip 17: weet wanneer je moet stoppen!
---
1 opmerking:
Ik heb heel sporadisch wel eens gekeken naar een reclamespotje. Die 2 tot 3 uur televisie die ik wekelijks consumeer wordt meestal via de DVD-recorder bekeken. Dan filter je al die bagger er vanzelf uit. Wat een uitvinding die DVD-recorder met een skip knop.
Gisteravond heb ik bj toeval een reclameblokje voorbij zien komen schuiven. Doodmoe en net de NRC doorgespit hebbende in een roes van zal ik mijn kooi in gaan of niet, viel het me op dat ik me zelf geheel had afgesloten voor de spotjes. Beelden trokken voorbij voorzien van geluid, zonder dat inhoud en betekenis tot mij doordrongen. In mezelf vroeg ik me wel af of die reclameboodschappen op televisie nou zo veel smakelozer zijn geworden dan vroeger? Het is een verschrikkelijk virus dat zich langzaam opbouwd en heeft geleid tot wat die vreselijke commerciële televisie ons in de loop van de jaren heeft gebracht.
Ik durf er heel veel geld om te verwedden dat, als een van de grote electronica fabricanten van televisies een model op de markt zou brengen die ons verlost van al die baggerblokken tussen de programma 's door, deze fabrikant de vraag naar dit soort toestellen de komende 20 jaar niet aan kan.
Om over de radio maar te zwijgen. Om gek van te worden Roken in de horeca mag dan niet meer, maar van roken ze die hele horeca van mijn part uit, maar verlos mij van die verschrikkelijke ergerlijke reclame AMEN.
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.