Van: Clemens van xxxxx [mailto:clemensvanxxxxx@orange.nl]
Verzonden: zondag 30 december 2007 12:28
Aan: NL GS Nederland-Consumer Service
Onderwerp: Kwaliteit koffiezetapparaat.
Verzonden: zondag 30 december 2007 12:28
Aan: NL GS Nederland-Consumer Service
Onderwerp: Kwaliteit koffiezetapparaat.
Geachte mevrouw, heer,
In verband met een niet lang geleden door mij aangeschaft koffiezetapparaat van uw firma, zou ik u graag deelgenoot willen maken van de reden waarom ik voor uw Tefal apparaat heb gekozen en de ervaringen die ik er tot dusverre mee heb opgedaan. Het stukje heb ik geplaatst op een weblog, waarin wordt gediscussieerd over het onderwerp van de plastic weggooibekertjes van de koffiemachines. TNO beweert dat een en ander milieuvriendelijker zou zijn dan het meerdere alen per dag afwassen van een gewone koffiebeker. Overigens ben ik benieuwd of er oplossingen of handleidingen op de markt zijn, die mijn ervaring met het apparaat alleen maar zouden kunnen verbeteren.
Bij voorbaat dank voor uw aandacht.
Vriendelijke groet,
van xxxxx
Over koffie en milieu gesproken. Ik drink tegenwoordig één bak ellende. Helaas heb ik na een jaar of tien veels te vroeg afscheid moeten nemen van mijn Douwe Egberts koffiemachine. Mijn eerste apparaat heb ik 19 jaar mogen gebruiken en was op het moment van afscheid eigenlijk nog in redelijke staat. Het 2e apparaat vertoonde al heel snel vermoeidheidsverschijnselen. Het sparen van punten en het drinken van DE-koffie doen we niet meer. Wat een dilemma!!!. Weer met de hand zetten, altijd het beste, of op zoek naar een ander apparaat. Uiteindelijk - om gemaksredenen - gekozen op bij BCC op zoek te gaan naar een vervanger. Met nog steeds veel bezoek vanwege o.a. een verbouwing werd ik gek om iedere keer met het handje koffie te zetten.
Bij BCC aangekomen stond ik voor een keur aan apparaten die me op het eerste gezicht allemaal niet bevielen. Deed me erg denken aan die BAGGER machines die ik gebruikelijk bij familie en vrienden aantref en waarvan de smaak van het bonensap bij mij geen enkele associatie teweeg brengt bij een lekkere bak leut. Dan
, er was een ouder stel die ook al een half uur aan het twijfelen waren over de aanschaf van zon onnodig naar apparaat, ben ik eerst maar eens met de "handig in het gebruik test" begonnen. Die fabrikanten hebben nog steeds niet door dat zon koffiezetapparaat een goddelijk bakje koffie moet opleveren en dat het vullen van de machine en schenken van de koffie handzaam dient te zijn.
Bij deze test vielen er van de naar schatting 40 geëtaleerde modellen een heleboel apparaten direct af. De filter dondert er van af, of zonder geweld is het apparaat niet normaal te onderhouden. Het andere stel in de winkel vond het erg vermakelijk dat ik hardop de test van het nodige commentaar voorzag. Al gauw gaven zij toe dat ze voor het zelfde dilemma stonden als ik. Net als ik trokken ze een voor een de potentiële kandidaten voor de tweede test van de plank, om de handzaamheid van de bediening nader te bestuderen.
Na deze test werd er druk gediscussieerd over esthetische voor- of nadelen en mogelijk andere voordelen. We waren het met elkaar eens en dat moesten de rondlopende verkopers ook hard en duidelijk horen dat er jammer genoeg geen DE-apparaat tussenstond.
Het werd
een zilverzwart (dat witte plastic bruint net zo lekker mee als een vakantieganger in Griekenland) model van Tefal met een geïntegreerde Thermoskan.Om precies te zijn de Tefal Express Therm inox. Het andere stel had net als ik het gevoel alsof ze met de hoofdprijs uit de staatsloterij de deur uit liepen. Bij het afrekenen aan de kassa liet ik de caissière wel weten, dat als de koffie niet de juiste temperatuur zo hebben (bloedheet dus) ze van mij zou kunnen verwachten, dat hij via de winkelruit geretourneerd zou worden. Bluf natuurlijk, maar het is toch te gek voor woorden dat voor zo belangrijk apparaat in onze samenleving geen betrouwbaar keurmerk geldt. Het was een grote TELEURSTELLING thuis gekomen.
Het vullen van het apparaat met de bijgeleverde thermoskan levert in veel gevallen een keuken op die blank staat. Thermoskan schenkt voor geen meter en als die dan niet warm genoeg gezette koffie geschonken moet worden, blijf ik gefrustreerd achter met een onder de koffie gelopen aanrecht en of vloer achter. Met deze koffiekan is het onmogelijk om zonder knoeien in te schenken. Ik ga binnenkort op Marktplaats maar op zoek naar DE-punten.
Dan schaf ik mij de Mercedes onder de koffiezetapparaten aan en hoef ik aan het eind van de dag niet langer mijn hele keuken te moppen.
Tot nu toe ben ik van mening dat de zogenaamde technische vooruitgang ons alleen bruikbare middelen als de paperclip, wasknijper en het ronde wiel heeft voortgebracht.
Bij al die andere gebruiksartikelen zit een boekwerk aan juridische gebruiksvoorwaarden en als het er op aan komt trek je als consument altijd aan het kortste end.
Overigens over mijn Miele stofzuigers ben ik ook poepie tevreden.
----- Original Message -----
To:
Sent: Monday, January 07, 2008 1:00 PM
Subject: RE: Kwaliteit koffiezetapparaat.
Geachte heer Van xxxxx,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Het is voor ons niet helemaal duidelijk waarom u uw klacht over de Tefal Express Therm Inox op een weblog heeft gezet waar men discussieerd over wat beter is voor het milieu: plactic bekertjes of het afwassen van de koffiebekers.
Wij adviseren u in de garantieperiode van twee jaar met uw klacht, het betreffende apparaat en een kopie van uw aankoopbon naar de winkel te gaan waar u het apparaat hebt gekocht. De verkopend winkelier zal uw klacht in behandeling nemen en correct voor u afhandelen. Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Groupe SEB Nederland BV
Krups - Rowenta - Tefal
Anneke Korstanje
Consumentenservice
Generatorstraat 6 / Industriegebied Nijverkamp
3903 LJ VEENENDAAL
Tel: 0318 - 582424
Fax: 0318 - 524496
Email: akorstanje@nl.groupeseb.com
URL: www.krups.nl - www.rowenta.nl - www.tefal.nl
Beste Anneke,
Bedankt voor je reactie.
Jouw vraag in relatie met de weblog is hierin gelegen, dat het niet mogelijk is om zonder te knoeien een kop koffie in te schenken. Dit levert naast een hoop ergernis, dagelijks diverse schoonmaakbeurten van het aanrecht en mijn keukenvloer op. Een ware aanslag op het milieu dus! Teruggaan naar de winkel heeft weinig zin. Het apparaat voorziet in een bruine naar mijn idee niet heet genoege substantie, dat in de volksmond koffie wordt genoemd. Wat ik niet begrijp, dat dergelijke inferieure apparaten op de markt gebracht mogen worden. Ik vind het te gek voor woorden, dat het niet mogelijk is om zonder knoeierij een kopje koffie in te schenken. Hoe is het mogelijk dat na 30 jaar van het begin van de ontwikkeling van koffiezetapparaten dit soort misbaksels nog op de markt worden gebracht. Ik neem in ieder geval de moeite mijn misnoegen kenbaar te maken bij de firma die het product in de markt zet. Inmiddels heb ik begrepen dat ik zonder het gedoe van punten een DE-apparaat in de winkel kan aanschaffen. Geen knoeierij en lekkere koffie. Indien jullie een consument serieus zouden nemen, geef je binnen 2 weken een retourgarantie voor ontevreden consumenten af. Maak die machine wat mij betreft 10 euro duurder en dan garandeer ik je, dat ik het exemplaar de volgende dag zou hebben terug gebracht. Ik neem mijn verlies en zodra ik de gelegenheid heb, ga ik naar de DE-winkel in Utrecht om mij een koffiezetapparaat aan te schaffen dat wel voldoet.
De 68 euro die ik heb uitgegeven is weg gegooid geld en ik durf het apparaat niet eens aan vrienden of bekenden weg te schenken. Die zitten echt niet op een kat in de zak te wachten. Als Tefal in de toekomst ook bestaansrecht wil hebben, dan zal ze haar cliënten serieus moeten nemen en klachten zoals door mij geuit onder meerdere afnemers moeten verifiëren. Jullie 2 regelige reactie op mijn schrijven geeft aan met welk elan die Tefal machines worden ontwikkeld en in de markt worden gezet.
Anneke ik weet niet of jij het apparaat kent, maar ik bied je hierbij mijn exemplaar aan. Na 2 dagen heb je er de buik vol van en kun je je werkgever wakker schudden om in ieder geval een poging te wagen een goed apparaat te laten ontwikkelen.
Vriendelijke groet,
Clemens van xxxx .
1 opmerking:
Hoe toepasselijk gevonden, Clemens: "en ik durf het apparaat niet eens aan vrienden of bekenden weg te schenken". Het schenkt niet alleen beroerd koffie, het schenkt ook beroerd als gift aan vrienden en bekenden!
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.