donderdag 22 april 2010

de waardebonnen...

Gewaardebon Even een vervolg op mijn verhaal over de niet ontvangen Gooi en Eemlander van vorige week vrijdag...
Zondagavond schreef ik dat stukje dus en maandagmorgen lag er naast de reguliere krant van die dag, ook de nabezorgde krant van vrijdag in de bus, jawel!
Ombudsman Brouwer van De Gooi en Eemlander berichtte mij die dag al, dat hij wat met mijn klacht zou doen en zowaar lag de na te bezorgen krant de volgende ochtend (dinsdag) nogmaals in mijn bus. Hoezo deugdelijke administratie? Tevens bracht TNT-post ook nog een envelop van De Gooi en Eemlander. Daarin een kaartje met excuses van de afdeling lezersservice en twee waardebonnen voor een gratis krant, ergens in een winkel af te halen en geldig tot en met september van dit jaar!
Nou, toen brak mijn klomp een beetje. Wat moet ik nou met waardebonnen voor de krant waar ik nota bene op geabonneerd ben? Wat is dat voor sigaar uit eigen doos? Sturen ze die bonnen maar vast omdat ze vermoeden dat de bezorging binnenkort nog wel een keer fout zal gaan? Heel erg raar vind ik dit, maar misschien noemt u mij wel een 'ondankbare hond'. Ik vind dat geen goedmakertje hoor, 't is eerder een brevet van onvermogen. Zo ongeveer hetzelfde als dat je een nieuwe auto koopt en er van de garagehouder een lidmaatschap van de Wegenwacht bij krijgt... Of een reis naar een zonovergoten land boekt en je bij aankomst een paraplu aangeboden wordt. Zoiets dus. Nee, verkeerde keuze, Gooi en Eemlander!

6 opmerkingen:

Eduardo zei

Verkapte promo misschien ??
Dat ze bij de G&E de hoop hebben dat je die bonnen aan een ander geeft die op zijn/haar beurt wellicht een abo'tje neemt ??
Bijzonder ongepast...
Ze wisten zich kennelijk geen houding te geven ondanks dat de klacht via hun eigen ombudsman kwam.
Want reken maar dat die nabezorging in de meeste gevallen nooit lukt....

Rik zei

Ron, spoed u naar de Gamma en koop daar een grote tube Bison-kit van het krachtigste soort. Repareer direct na thuiskomst die klomp want het dagblad de Gooi en Eemlander geeft hier een staaltje commerciƫle vaardigheid weg. Precies volgens het verkoopboekje.

De abonnee is ontevreden over de bezorging. De krant neemt de klacht serieus. Als spijtbetuiging ontvangt u geen bos bloemen maar een present uit eigen kraam. In dit geval een waardebon voor een gratis exemplaar. Dus eind goed al goed. Het probleem is opgelost vooral zonder kosten want de bovengenoemde bonnen had men immers al in bezit.

Wat moet u daar nou verder mee? Heel simpel u geeft het weg bijvoorbeeld aan uw neef uit Almere. Deze heeft toevallig regelmatig heimwee naar z'n geboortegrond. Door hem weer met het regionale Gooise gekakel te confronteren middels uw gratis coupon krijgt hij weer blosjes op zijn bolle wangen. Daarom besluit hij dan ook maar een abonnement te nemen.

Bingo dus beste mensen. U hoort de afdeling lezersservice al denken: die Blaricumse zei…d! blij gemaakt met een drol uit den eigen pot en er ook nog een nieuw zieltje bijgewonnen.

Ron zei

Een reactie van m'n zus:

Inderdaad Ron, die nabezorgservice bestaat uit het NIET nabezorgen van de NIET ontvangen krant!
Toevallig ook vorige week vrijdag geen krant gehad en ook niet nabezorgd..... zou het aan de naam Wiegers liggen?? ;-)

Ron zei

Een reactie van Ombudsman Brouwer:

Dag Ron,

Ik heb je bericht gelezen. Het is wel wat zuur, hoor. Ik heb in m'n portefeuille ook zo'n setje waardebonnen, maar dan van NRC Handelsblad. Ik vind het juist goede service, want bezorgen is mensenwerk en dan kunnen nu eenmaal fouten worden gemaakt. Als ik dan niet kan wachten op de nabezorging, kan ik desgewenst toch een krant halen. Je kunt het ook van de positieve kant bekijken: je klacht was niet aan dovemansoren gericht en we proberen het goed te maken. Niet te streng zijn, hoor!
Met vriendelijke groet,



Ed Brouwer
Ombudsman

E ombudsredactie@gooieneemlander.nl
T 035-6477199 F 035-6477069

De Gooi- en Eemlander
Seinstraat 14, 1223 DA Hilversum
Postbus 15, 1200 AA Hilversum

Als ombudsman bij de krant help ik lezers
die een probleem niet zelf kunnen oplossen.
Van mijn bemoeienis doe ik wekelijks verslag
op mijn ombudspagina in De Gooi- en Eemlander.
Artikelen kunnen ook worden gepubliceerd
op de ombudspagina's van de ombudscollega's bij
het Haarlems Dagblad, Noordhollands Dagblad
en het Leidsch Dagblad.

Ron zei

Hier de reactie van Eduardo nog even:

Hee Ron,

Kan je goed rekenen ??
Reken dan maar niet op die nabezorging !!
Mijn vader krijgt regelmatig de G&E niet bezorgd en van die nabezorging komt haast niets terecht. En dat voor die abonnementsprijzen ??
Mij niet gezien !!.....;-(

Clemens zei

Ik heb een periode van ongeveer 3 weken last met de bezorging van de Volkskrant gehad. Wat ik ook belde of deed, de nabezorging of de normale bezorging bleef gewoon uit. Flink pissig heb ik toen een ingezonden brief gestuurd. Deze werd tot overmaat van ramp niet geplaatst omdat hij te cynisch zou zijn. Na jarenlang abonnee te zijn geweest ben ik met de Volkskrant gestopt. Het probleem is dat alle "gerenommeerde" bedrijven van call-centers gebruik maken. Deze instellingen betalen hun medewerkers over het algemeen niet te best en zo gek is het dan ook niet dat deze medewerkers geen enkel gevoel hebben bij de bedrijven die hun diensten inhuren.
Als Volkskrant of welk bedrijf dan ook mag je nooit je contact met je klanten in handen van derden leggen. Dat is om moeilijkheden vragen. Je krijgt als je de klantenservice van welk bedrijf dan ook belt, heel vaak een randdebiel aan de lijn die jou absoluut niet op een professionele wijze te woord kan staan. De Gooi- en Eemlander pleit ik niet vrij voor de onbenullige wijze waarop ze haar klanten tegemoet wil komen. Neen, de Gooi en Eemlander zo zich ernstig te rade moeten gaan of zij geen andere manier kan verzinnen om haar klanten adequaat tegemoet te komen. Ron is in het gegeven voorbeeld echt geen uitzondering.

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.