maandag 19 april 2010

irritatie

Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel dat de duurbetaalde krant niet op het afgesproken tijdstip op de mat ligt. Leest u hieronder mijn brief aan de Ombudsman van De Gooi en Eemlander....

Geachte ombudsman, beste Ed,

voor wat betreft klantonvriendelijkheid mag de Gooi en Eemlander ook wel eens de hand in eigen boezem steken. Hier mijn ervaring met jullie nabezorgservice....

Vrijdag, 16 april, 17.00 uur. We concluderen dat er deze morgen geen Gooi en Eemlander op de mat is geploft. Direct het centrale nummer van de krant op de voorpagina gebeld.
Ellenlang verhaal via een automatische dame. Uiteindelijk de mededeling dat de krant morgen (zaterdag) uiterlijk 15.00 uur nabezorgd zal worden.

Wat? Anderhalve dag na verschijning nabezorgen? Alsof ik dan nog interesse in dat nieuws heb. Ja, misschien voor wat regionale berchten, maar de aardigheid is er dan wel af hoor.

Hoe was het vroeger? Toen de Gooi en Eemlander nog een avondkrant was, kon je 's avonds na 18 uur bellen als ie niet bezorgd was. Dan kreeg je een echt mens aan de lijn die z'n bezorgdheid met jou deelde en lag er uiterlijk om 20 uur alsnog een krant in de bus. Die werd dan vaak door de depothouder op z'n brommertje bezorgd... Natuurlijk weet ik wel dat in verband met besparing op de kosten zo'n automatisch systeem veel goedkoper is, dus daar heb ik niet echt moeite mee. In ieder geval kon je na een korte irritatieperiode enkele uren later toch nog de krant lezen.

Enfin, die vrijdag dus geen krant. De volgende ochtend ligt dan wel weer het zaterdagexemplaar op de mat. Geinig is dat.... de nabezorgservice heeft meer tijd nodig om een kant-en-klare krant na te bezorgen dan dat een volltallige dagbladredactie en het achterliggende druk- en distributiesysteem nodig heeft om een verse krant in mijn brievenbus te steken.... Nee, dat is dus geen service gezien het niet onaanzienlijke bedrag dat ik elk kwartaal aan HDCmedia overmaak....

Maar weet je wat nou helemaal om te janken is? Op de bewuste zaterdag (gisteren dus) werd er uiteindelijk HELEMAAL GEEN vrijdagkrant nabezorgd! Niks, noppes, nada! Geen nabezorging. Ze zijn gewoon NIET geweest.... Nou, daar baal ik van. Wil deze klacht hier bij je neerleggen in de hoop dat je je eigen organisatie ook eens tegen het licht wil houden. Niet geleverd is niet betalen en dus zal ik bij de volgende abonnementsbetaling een evenredig deel van het abonnementsgeld inhouden, zo zeikerig ben ik dan weer wel!

Nou, maandagmorgen direct al een reactie van Ed Brouwer, de ombudsman:

Beste Ron,Vervelende ervaring, je chagrijn is terecht. Ik heb je klacht doorgestuurd naar een collega die er vast iets mee doet.Vriendelijke groet,Ed BrouwerombudsredactieDe Gooi- en Eemlander


Mij benieuwen...

8 opmerkingen:

Ted de Braak (Farce Majeure) zei

Heel fijn gozer. U heeft onze boodschap ter harte genomen. Weer eens een onderwerp zomaar uit het leven gegrepen.

Groet van Ted.

Eduardo zei

Hee Ron,

Kan je goed rekenen ??
Reken dan maar niet op die nabezorging !!
Mijn vader krijgt regelmatig de G&E niet bezorgd en van die nabezorging komt haast niets terecht. En dat voor die abonnementsprijzen ??
Mij niet gezien !!.....;-(

Clemens zei

Die Gooi- en Eemlander is één keer als proefabonnement een paar weken op mijn mat verschenen. Als bodembedekker in de kattenbak lopen onze katten enthousiast om de bak heen en miauwen heel hard om naar buiten te komen als de reuk van de krant door het grit heen trekt. Neen, die Gooi- en Eemlander voegt helemaal niks toe aan het nieuws.
Overigens met de andere kranten is het evenmin met de service goed gesteld. Als er in welke keten in Nederland wat mis gaat, ben je gewoon de sjaak. De klant is al jaren geen koning meer. Het predikaat klant valt tegenwoordig in de categorie zeikerds.
Het wordt tijd dat Rowicom als vanouds het gat gaat opvullen. Lekker modern, digitaal en met de nodige zelfspot.
Hoewel ik die T-shirts van Ron uit Beverwijk een beetje zat begin te worden. Hij loppt hier de hele dag mee rond om zijn marktwaarde een beetje op te krikken. Ik geef hem advies om dat krikken op kantoor maar te laten.
Overigens het is vandaag marktdag en ik ben bang dat ik hem straks weer met een big mac zie lopen. Als hij het t-shirt weer aanheeft zal ik een fototje van onze Ron schieten.

Rik zei

Heel lang geleden, zo’n 30 jaar ongeveer bestond er voor mij een belangrijke bezigheid! Lekker stappen op zaterdagavond, bij voorkeur toen in de gemeente Hilversum. Het dorp waarin ik het eerste levenslicht (maar liefst 18 jaar eerder ter Rooms katholiek Ziekenhuis) mocht aanschouwen. De biertjes bij Gerard in café Felix 3 aan de Herenstraat, een ijskoud glas bessenjenever met seven-up in discotheque Bombarde aan de Emmastraat en als afzakker in de loop van de nacht een pino Colada te bar Dekker schuin t.o. Rex, kostte toen al een hoop muntjes. Daar ik een centje trachtte bij te verdienen in een garage te Laren had deze knul bij lange na niet genoeg Hollandse florijnen om dit allemaal te kunnen betalen. Immers Rijschool Top aan de Beresteinseweg incasseerde iedere week mijn lesgeld voor de motor evenals de autorijlessen. Om toch wat extra’s te verdienen heb ik gedurende 3 jaren aaneengesloten het dagblad de Telegraaf c.q. Nieuws van de Dag bezorgd in mijn toenmalige woonplaats Bussum. Wijk 21 in het zuidelijke gedeelte van deze plaats tegen de hei aan. 6 ochtenden in de week opstaan om 04.45 uur. Voor dag en dauw zowel s’winters als s’zomers op de fiets! Jazeker, en nooit verzuimt hoor! Een uurtje lopen en de daad was vervuld. Zo was er een abonnee die mij elke ochtend stond op te wachten. Donald-Duck kreeg hij van mij als bijnaam. Zijn stem leek per slot van rekening als 2 druppels op die van onze cartoonheld. Iedere maal dreigde hij de krant op te gaan zeggen omdat hij vond dat ik te laat was. Maar tja ik liet de man gewoon door zeuren, de courant had hij tenslotte voor 7 uur. Nog even uw aandacht voor andere anekdote uit mijn carrière als rondbrenger. Elke ochtend bracht ik het dagblad bij een klant die bekend stond als een persoon met criminele contacten. Dit persoon had zijn huis compleet verbouwd als een vesting. (Grappig detail is dat mijn ouders dit huis later gekocht hebben om verlost te zijn van hun kroost, kleiner te gaan wonen). Iedere morgen stond een (waak) agressieve Herdershond mij op te wachten achter een koperen brievenbus om na het insteken van het geheel het zo snel mogelijk uit mijn handen te trekken. Dit gaf mij de angst om ongewild gebeten te worden. Daarom is er op een bepaald moment door mij de gazet, gelijk als tennisbal door de toegang met kracht naar binnen geduwd, recht het strottenhoofd van het beest in. De blaffer droop af en nooit meer last gehad. Klachten, oftewel het niet bezorgen had in die tijd voor de besteller zeker behoorlijke financiële gevolgen. Je hield tenslotte maar 1 exemplaar over die bedoeld was voor eigen gebruik. Deed u het werk niet naar behoren, dan was dit ogenblikkelijk einde oefening. Heden ten dage is men blij nog een partij te hebben van die sukkels dit willen doen. Vandaar dat telkens waarschijnlijk het beste uit het slechtste gekozen wordt en dat gaat ten koste van de service.

Yvonne zei

Inderdaad Ron, die nabezorgservice bestaat uit het NIET nabezorgen van de NIET ontvangen krant!
Toevallig ook vorige week vrijdag geen krant gehad en ook niet nabezorgd..... zou het aan de naam Wiegers liggen?? ;-)

groetjes jezus

Harry Nak. zei

Wat scheelt er aan de naam Wiegers dan???

Yvonne zei

Daar is niks mis mee, maar misschien hebben de bezorgers de opdracht deze naam te boycotten vanwege de kritische ingezonden stukjes naar de krant door een zekere naamdrager...? (zijn we dan mooi klaar mee ;-))

groetjes je nicht (niet uit Maastricht)

Rik Nak zei

Lieve nicht, het staat vast dat ik mij binnenkort ga abonneren op de Gooi en Eemlander dankzij de waardebonnen van uw edele broer. Echter tot het zo ver is volg ik een intensieve studie tot het bedrijven van de postduivensport. Deze geveerde vrienden lezen immers niet de hele krant maar alleen de aanbieding(en) voor het vogelenvoer. De kritische stukjes van onze achternaamgenoot worden hierbij natuurlijk overgeslagen. Vandaar ik straks vers van de pers via de luchtpost op tijd kan genieten van het nieuwsblad vol met het plaatselijke geneuzel.

Groetjes van uw neef (niet vanaf Soestdijk maar slechts uit Almere).

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.