maandag 16 juli 2007

consumentenrecht (deel ....)

Ik had beloofd dat ik er niet weer over zou beginnen. Maar in de Computer!Totaal van augustus staat een heel helder artikel over je recht op garantie met spullen die net buiten die periode stuk gaan.... In dit stuk ook een tabel met aantal jaren dat je redelijkerwijs mag verwachten plezier te hebben van een apparaat en dat de leverancier niet zomaar wegkomt met de mededeling "de garantie is voorbij, mevrouwtje...." Het is nog wel een kwestie van tijd en "de langste adem" voordat zij het ook tussen de oren krijgen. Wat dat betreft ligt hier nog een schone taak voor de Consumentenautoriteit!

2 opmerkingen:

Eduardo zei

Wel goed dat je er nog eens over begint, want bij hoeveel procent van de consumenten zal dit goed tussen de oren zitten ??

Clemens zei

Ja consumentenrecht.Jammer dat je in de praktijk de winkelier met de .... moet bedreigen om inderdaad van je rechten gebruik te kunnen maken. Gelukkig zijn er wel een heleboel organisaties die hun klanten wel serieus nemen. Zo kun je bij Dynabyte na 2 dagen - als je constateert dat een produkt niet voldoet - je het apparaat zo terugbrengen. In de dure tijd van de geheugenkaarten bracht ik na 11 maanden een geheugenkaart mry defect terug van € 90,-- toen en inmiddels in prijs gezakt naar € 50,- en er werden geen problemen over gemaaskt. Alleen je moet al je bonnetjes goed bewaren.

Een reactie posten

Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.