Vorig jaar kocht ik vlak voor de vakantie bij Halfords nog even gauw een paar opsteekspiegels voor de auto om veilig met de caravan te kunnen rijden. Dat de spiegels en ik geen vrienden zouden worden, bleek mij al toen we op de camping aankwamen. Van de ene spiegel was een bevestigingshaakje afgebroken en bij de ander stond dat op het punt te gebeuren. Enfin, met behulp van de beste uitvinding van de vorige eeuw, de tie-wrap, zijn we toen toch wel weer thuisgekomen. Kort daarna bracht ik de spiegels terug naar het filiaal in Hilversum. Men zou ze opsturen naar het hoofdkantoor en ik kreeg een ontvangstbewijsje. Ze zouden bovendien bellen als ze bericht hadden van het hoofdkantoor. De winter ging voorbij en natuurlijk, vlak voordat we weer met de caravan op vakantie zouden gaan, realiseerde ik mij dat ik er helemaal niks meer van gehoord had....
Zoeken, zoeken en nog eens zoeken naar het ontvangstbewijs, maar helaas, niet gevonden. Ik naar het filiaal in het Hilvertshof en daar de situatie uitgelegd. In de winkeladministratie was er niets van te vinden, maar men zou de zaak voorleggen aan, jawel, alweer dat hoofdkantoor in Veenendaal. Ik zou mezelf niet zijn, als ik niet parallel daaraan besloot om zelf ook nog maar een mail te sturen aan info@halfords.nl.
Vandaag dan het verlossende bericht: uit de administratie was gebleken dat ik de spiegels inderdaad teruggebracht had, maar ook dat men eind september de klacht reeds met mij afgehandeld had. Uit coulance mocht ik mij toch naar het filiaal begeven om een nieuw setje spiegels op te halen. Hulde aan Halfords!
(Bracht men mij toch ook even aan het twijfelen of ik ze inderdaad niet reeds vervangen had gekregen. Maar nee hoor, dat is echt niet het geval. En dat moest ik van mezelf toch ook nog even aan mevrouw Van den Berge van het hoofdkantoor terugmailen...)
Morgen ga ik dus een nieuw setje spiegels halen, maar ik denk dat ik er wat geld bij leg om een kwalitatief beter paar te nemen. Zo zie je maar: een mail naar de directie doet vaak wonderen!
=====================
Vandaag de spiegels opgehaald. Stond eerst nog te twijfelen of ik niet een iets duurder setje moest kopen. Totdat de verkoper ze uit de doos haalde en ik constateerde dat de gewraakte bevestigingsclips aanzienlijk deugdelijker uitgevoerd waren dan die van de set van een jaar geleden.... Heeft mijn actie zelfs nog tot reactie bij de fabrikant/importeur geleid!
1 opmerking:
Gelukkig maar, ze bestaan nog: Klantvriendelijke organisaties....
Een reactie posten
Kies bij Identiteit de optie naam/URL.
Vul daar alleen je naam in, dat is genoeg.
Als dit je allemaal te ingewikkeld is,
kun je ook hier klikken voor een eenvoudige methode.